perjantai 24. syyskuuta 2010

Ciao!

Hei pitkästä aikaa. Palattu ollaan ihanalta matkalta. Nyt sitten monet seuraavat postaukset sisältävät matkakertomusta. Kuviakin otettiin yli tuhat.
Sunnuntai iltana lähdettiin laivalla Ruotsin maalle. Maanantai aamuna kävimme Tukholmassa hotellissa mahtavalla aamupalalla koska laiva oli jo kukonlaulun aikaan kaupungissa. Vanhassa kaupungissa ehdittiin hetki shoppaillakin (niistä myöhemmin lisää). Bussilla matkattiin Skavstan lentokentälle josta lento lähti. Illalla olimme Trapanissa, josta hääpari meidät haki. Ajoimme uskomattomassa pimeydessä moottoritiellä kohti Palermoa. Hääpari vei meidät ravintolaan, jossa joukko ystäviämme odotteli meitä. Söimme ja joimme vatsamme paikallisista herkuista ähkyksi asti sekä tutustuimme ihanaan morsiameen jota emme olleet aikaisemmin tavanneet (ensimmäisessä kuvassa). Ruokailun jälkeen jolloin oli jo yö saapunut, lähdimme majapaikkaamme kohti, jota ei sitten niin millään meinannut löytyä. Päästyämme B&B jätimme vain matkatavaramme huoneeseen ja hääpari halusi vielä näyttää meille hääkirkkonsa. Kun vihdoin aamuyöllä pääsimme huoneeseen, molemmat meistä simahtivat kuin saunalyhdyt. Tiistaina kävimme paikallisilla markkinoilla ja tutustuimme ystävien kera kaupunkiin. Kävimme syömässä ravintolassa, jossa tarjottiin vain meren antimia. Yhtä lautasta ei ehtinyt syödä jo kun seuraavaa tuotiin pöytään. Oli tarjolla rapuja, hummeria, sinisimpukoita, miekkakalaa, ilmakuivattua tonnikalaa,mustekalaa, jos jonkinnäköistä kalaa muodossa tai toisessa, yksinään tai pastan ja risoton joukossa.
Keskiviikkona olisi edessä ikimuistoinen hääpäivä. Siitä seuraavalla kerralla.
Ihania hetkiä ajatellen Villasukka

1. Moi!
    onnistuin taas kommentin hukkaamaan. Joka tapauksessa mukava kun olet palannut takaisin suomeen ja bloggaamaan. Oli varmasti mukava ja lämminhenkinen matka.Siellä on varmasti kiva jatkossakin käydä myös lapsen kanssa. italialaiset kaiketi ovat lapsiystävällisiä. Omia tuttuja useampi on olleet nyt italiassa ja poikkeuksetta kaikki on tykänneet. Kiva kuulla lisää matkasta ja toivottavasi pian tapaatte sosiaalityöntekijät ja toivottavasti tuleva tapaaminen on iloinen, rohkaiseva ja voimia antava.
    E

2. E: Harmi kun kommenttisi hävisi. Nykyään välillä huomaan saman muihin blogeihin kommentoimassa käydessäni, että tekstit häviävät kuin tuhka tuuleen. Kyllä varmasti lapsenkin kanssa käymme Italiassa. He ovat kovasti lapsiystävällisiä. Heti matkalta tullessamme soitin sossullemme, ja meillä on tapaaminen 6.10. Hän oli päivämääränkin jo valmiiksi katsonut, kun nähdessämme taannoin muistutin, että tapaaminen olisi taas tulossa. Toivomme niin kovasti, että tapaamisesta saisi jotain uutta tietoa.